Koç yumurtası, takı?
1981 Ankara doğumlu Pınar Yolaçan’ın 2005 yılında New York Rivington Arms Galeri’de açtığı “Faniler” sergisinin tamamı Türkiye’de ilk kez Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde
2 – 28 Mart 2007 tarihlerinde izlenebilir.
Edward Said “Şarkiyatçılık: Batı’nın Şark Anlayışları” adlı büyük yapıtında bir kültürün kimliğinin nasıl bütünüyle, “Ötekiler” ile yan-yanalıklar yaratarak geliştirildiğine özellikle dikkat çekmişti: “Her bir kültürün gelişmesi ve devamlılığı, farklı ve yarışan bir diğer alter ego’nun varlığını gerektirir”.
Koç yumurtası, takı?
New York’ta yaşayan Türk sanatçı Pınar Yolaçan da “Faniler” (“Perishables”, 2001-2004) adlı çalışmasında eleştirel biçimde Said’in tezleriyle ilişki kuruyor. Sanatçının bu projesi “Ötekiler” olarak Batılı dişil arketiplerine bakmasına olanak tanıyan bir kavramsal fotoğraf serisi. “Faniler” Yolaçan’nın hayvan etlerinden yapılmış takılarla ve giysilerle giydirdiği yaşlı kadınların çarpıcı portrelerinden oluşuyor.
Yolaçan daha önce Wild Girls (New York), Melek Yüzlü Yabancı/Strangers with Angelic Faces (İstanbul, Londra), Goodbye to All That (New York), Xhibit (Londra), The Cloth Show (Londra) gibi grup sergilerinde yer aldı. 2004’te New York Times dergisinin açtığı “Capture the Times” fotoğraf yarışmasında ikinci oldu. 2006’da National Portrait Gallery’nın (Londra) The Portrait Now kitabında sanatçıya yer verildi. 1997’den bu yana Art in America, ArtReview, i-D, Tank, Jeunes Createurs, Sanat Dünyamız gibi dergilerde ve birçok gazetede hakkında yazılar çıktı.