bildirgec.org

uyku hakkında tüm yazılar

Uyku sersemliği, uykusuzlukdan daha kötü

icetea | 31 October 2007 17:25

uykusuzluk
uykusuzluk

Colorado Üniversitesi Basın Bültenine göre uyku sersemi olan birinin 24 saat uykusuz kalan bir kişiden daha düşük performansa sahip olduğu ortaya konldu. Araştırma da denekler, uykusuz kalanlar ve uyku sersemi olanlar olarak 2’ye ayrılıyor. Bu iki grubun iki haneli rakamların toplanması isteniyor. Alınan sonuçlarda uykusuz kalanların uyku sersemi olanlardan daha başarılı bir performans sergilediğini ortaya çıkarıyor.

hayat şans üzerine kurulmuştur!!

uuuucar | 22 October 2007 06:16

İçimdeki sıkıntılar artık beni sıkmaya başladılar! kurtulmak için çabalamak gerekir belki ama ben çabalamak için neler yapılacağını bilemiyorum!hayata nereden bakarsam bakayım kötü görünüyor, belki de içimde bulunduğum durumlar bana bunu yani içinde bulunduğum sıkıntı ve bunalma hissini yaşatıyorlardır. bir şeylerin ucundan tutup düzelteyim diyorum bazen ama bunu yapacak mecali bir türlü kendimde bulamıyorum!ne zaman bir şey yapayım desem içimde ki sıkıntın beni bir çuval gibi en dibe ve en karanlığa fırlatıveriyor. bundan kurtulmak için günde en az 12 saat uyuyorum ama bu şekilde kurtulabileceğimi hiç zannetmiyorum. zaman her şeyin ilacıdır diyerek kendimi avutuyorum ama artık düzelecek bir şeyin olduğunu zannetmiyorum. bazen ağlamak iyi gelir diye ağlamak için köşeye çekiliyorum ama bunu da beceremiyorum,gözümden bir damla bile düşüremiyorum!sabahlara kadar oturup salak saçma uğraşlarla zamanımı öldürmeye çalışıyorum ama bunlarında bana hiç faydası olmayacak. artık bir şeyler düzelsin, artık hayat gülümsesin, biraz şans gülsün ban artık!şans şans şans hayat şans üzerine kurulmuş bir kumardır aslında ve bu dünya da mutluluğu yakalayan insanlar sadece şanslı olanlardır ve hiç kimse kendi şansını yaratamaz! hep söylenen bir yalandır bu “herkes kendi şansını yaratır” ama şanslı insanlar hiç uğraşmadan hedeflerine ulaşırken şansız olanlar bütün yaşamları boyunca uğraşsalar bile bir türlü istedikleri noktaya gelemezler!!! Hepinize bol şans diliyorum aslında!!

EN DEPRESİF MESLEKLER

| 15 October 2007 21:47

http://www.objektifhaber.com/yeni/objhab/default.aspx?id=2O37O110353

Daha iyi ve daha etkin uyumanın 10 yolu

spy1983 | 11 October 2007 22:00

Kötü bir uyku uyumak iş yaşamınızı birçok yönden olumsuz olarak etkileyebilir. Birçok yeteneğinizi uykusuzluk hızlı bir şekilde yok edebilir. Yapılan araştırmalar sonucu, uykusuzluk veya kötü uyku, amerikalıların üretkenliğini önemli ölçüde etkilediği, esneyen personelin her an tetikte olmalarını ve konsantre olmalarını engellediği, iyi, başarılı karar vermeyi, görevlere odaklanmayı ve hatta işyerindeki olumlu havayı bile etkilediği ortaya çıkmış. Uykusuzluğu (Insomnia) yenmenin, uyku kalitesini artırmanın birçok yolu var. İşte bunlardan 10 tanesini burada bulabilirsiniz.

Yatağınızı üstünüze giyin

darjeeling | 27 September 2007 11:36

Bu giysi bildiğiniz yatak aslında. Tek farkı giyiliyor olması. Geleneksel uyku stilini yıkan yatağın en büyük özellikleri rahat ve en önemlisi de taşınabilir olması. Yazın yapılan festivaller için ideal olan bu yatağı giyip heryere taşıyabilirsiniz. Fiyatı 129 Euro.

shimon peres uyuyakalmış

101 | 26 September 2007 10:49

İsrail cumhurbaşkanı shimon peres, bir röportaj sırasında uyuyakalmış. hemen hemen tüm video sitelerinde rastlamanın mümkün olduğu bu görüntüler, net aleminin bu haftaki eğlencesi olmaya aday gözüküyor.

MP3 Yastık !

makaleci | 18 September 2007 01:21

Müzik dinlemeyi çok severiz! Ya evin içinde sürekli her odaya taşıyabilip, hatta başımızı koyabileceğimiz bir yastıktan gelen müzik ne kadar farklı olur değil mi? Sadece mp3 değil, radyo da dinleyebilirsiniz, çok şık, pratik. Detayları burada ve şurada. (bir benzerinden daha önce şurada bahsedilmişti)

Uyku Hali

umut000 | 13 September 2007 10:16

Sık sık gözlerini açıp, yaşayıp yaşamadığına bakıyorsan uyumaya çalışırken. Aynı derde sahibiz demektir. Gözlerin kapalı havayı kokluyorsan. Ağzında, yatmadan önce yaktığın son sigaranın tadını arıyorsan. Ya da ne zaman sessizliği duysan bir ses, bir titreşim, bir yelkovan fısıltısı. Sana ve kendime acıyorum.
Bir an önce uyumaya çalışıyorsan aklına gelmeden. Aklına girmemesi için dualar ederek bekliyorsan uykuyu. Günaşırı sabahlaman uyumamak için değil de uykuyu beklememek içinse. Senin için endişeleniyorum ve kendim için.
Biliyorum hayatın akışıyla baş edemiyor. Geyik ve dost muhabbetiyle, Beyoğlu geceleri ve alkolle, … Geçici, saçma sapan, dert edilmemesi gereken bir sürü dertle. Bir de dalgalı saçlarıyla baş edemiyor. Etrafında zaman aktıkça aklına gelmiyor, giremiyor.
En kolay ve çaresiz uykuyu beklerken teslim alıyor iradeni. Düşüncelerine yön veriyor, hepsini kendine çekiyor. Beynin bu sonsuzu idrak edemeyip hararetleniyor, tutuşuyor, yanıyor.Bu ateş kalbini de yakmasın diye boğazın düğümleniyor. Biraz olsun serinle diye gözyaşların boşalıyor.
Sızana kadar da olsa yaşamı çekilmez hale getiriyor. Ama mecburen yaşıyorsun, çünkü sen zaten ölümden korkuyorsun!
İki seçeneğin kalıyor. Vazgeçmek uyumaya çalışmaktan ya da delirmek. Yatağından kakıp biraz daha akıtıyorsun hayatı.
Kafanı koyar koymaz yastığa uyuyabiliyorsan imreniyorum sana. Kıskanıyorum seni. Yo ne küçük görüyorum seni ne acıyorum sana; olmadığın için farkında. Uyuz oluyorum sana, çekemiyorum seni.
Ve sen. Geceye, karanlığa ve sessizliğe lanet eden. Uyuyana kadar bana sarılabilirsin.