bildirgec.org

adventure hakkında tüm yazılar

Adventure Reklamcılık Yarışması

afs | 28 February 2007 15:56

Adventure Reklamcılık Yarışması
Adventure Reklamcılık Yarışması

Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü‘nün gerçekleştirdiği Türkiye’nin en geniş katılımlı reklamcılık yarışmalarından biri olan Adventure Reklamcılık Yarışması‘na başvurular başladı. Geçen yıl ki Fiat Grande Punto‘dan sonra bu yıl ki sponsor “Ruffles”. yarışmaya türkiye’deki tüm üniversite öğrencileri bölüm ayrımı olmaksızın katılabiliyorlar.

Takımlar üç kişilik oluyor. Başvuruyu buradan yapabilirsiniz. ilk on’a giren takımlar istanbul’a finale davet ediliyorlar. Bu arada yarışmanın birinci takımını çeşitli reklam ajanslarında sağlam iş imkanları bekliyor olacakmış.

Artemis’ten kaç, Afrodit’i tut.

stalker | 17 September 2006 18:21

Ortamın, alçalan bir kuşun bakış açısı ile izlendiği durumlara izometrik diyorlar. İzometrik ortamlarda, bir sırt çantası ile dolaşıp gerekli gereksiz odalara girip çıkarak her bulduğunu çantana attığın, sonra bu bulduklarınla sonuna erdirdiğin ve mesai saatlerini en verimli biçimde hiç eden oyunlara da “adventure oyun” diyorlar. Oyunun ne kadar başarılı olduğu da, mesai arkadaşlarından kaçının seninle beraber bu yalana kanıp,patron fırçası ile yüzleşmek istediği ile doğru orantılı. Bu tatsız bahsi burada kesiyoruz.

Magiclick, Efes Pilsen için Dream in Efes başlıklı bir site yapmış, sitenin içerisinde de bu adventure oyunlardan bir tanesi var. Escape from Artemis başlıklı oyunun hikayesi tam da beklendiği ölçüde sıkıcı, ne eksik ne fazla. Haydutlar halka mal olmuş bira yapımcısı Anatolius’un güzel kızını kaçırıyorlar bizim de tapınak ortamlarında sekerek onu bulmamız gerekiyor. Yoksa efes birasının formülü elden gidecek.

haluz-adventure game

| 27 August 2006 21:05

herşeyin başladığı an
herşeyin başladığı an

herşeyin kahramanımız farenin anteninin kuş tarafından araklanmasıyla başlar.Kahramanımızı yönlendirerek kuştan anteni geri almaya çalışın.
oyuna ulaşmak için .:

Adventure Oyunlarının Önlenemez Yükselişi

kylistar | 24 January 2005 23:42

Başlığı okuyupta hadi canım diyenleriniz olduğunu biliyorum. Bundan yaklaşık 10 yıl öncesine kadar "trend" diye kabul edilen ve milyonlar satan adventure oyunları son zamanlarda PS2 ve Xbox gibi konsolların oyun pazarında büyük rol oynamasından da kaynaklanan nedenler yüzünden düşüşe geçmiş hatta yok olma tehlikesi ile karşı karşıya gelmişti. Sadece acaba pazar boşluğunu kullanıp kar edebilir miyim diyen birkaç firmanın ürettikleri ve eski klasik adventure oyunlarının yeni versiyonları dışında son zamanlarda adventure oyunu göremez olmuştuk. Artık adventure oyunlarının özelliklerinin aksiyon oyunlarının içine blend etmiş durumda olduğunu görüyoruz çünkü hiçbir büyük firma adventure oyunu yapıp bu riskin altına girmek istemiyor. Çok da haksız sayılmazlar gerçi. Böyle kıt bir dönemde yine de güzel adventure oyunları çıkmadı değil. Sayıları az da olsa Broken Sword 3: The Sleeping Dragon, Myst IV: Revelation, Runaway: A Road Adventure, Syberia gibi oyunlar yine de açlığımızı bir nebze olsa da giderdi. Özellikle Myst IV: Revelation üç yılı aşkın bir geliştirme sürecinden sonra Cyan‘ın ve Ubisoft‘un kalitesini bir kez daha gösterdi. Hakkaten de yepyeni bir teknoloji ile eski Myst formulunu birleştirip ve bunu yaparken de kaliteden ödun vermeyen hatta sınırları zorlamayı bırakın sınırları yıkıp yeniden belirleyen bir vizyon ile çıkartılan Myst IV bana göre adventure oyun sektöründe yeni bir dönüm noktası. DVD teknolojisinin olanaklarını sonuna kadar kullanması, oyuncuyu artık statik imajların içine değil tabiri yerinde ise bir filmin içine sokması anca ve anca Rand Miller‘in liderliğindeki Cyan‘dan beklenebilecek bir şey zaten. Ama bu çabalar adventure oyunlarını yeniden layık olduğu yere getirmek için yeterli mi? Hayır ne yazık ki değil. Bana göre adventure oyunlarının yeniden yükselişini sağlamanın tek anahtarı var. Çoğu oyun gurusunun da söz ettiği gibi günümüzün oyun sektörü hala 80’li yıllarda kabul görmüş formüllere bağlı kalarak oyun yapıyor. Gerçekten de yakından incelenirse 80li yıllardaki oyunlar ile günümüz oyunlarının oyun mekanikleri açısından ne kadar da birbirine benzediği görülür. Tabii ki teknolojinin yardımı ile grafik ve ses gibi yanları çok gelişti ama yine de bir oyunun eğlenceli olmasını sağlayan formüller çok da değişmedi. O formulu alaşağı eden tek bir oyun var o da hepinizin bildiği The Sims. Böyle büyük bir başarıya imza atmasının nedeni de bu zaten. Büyük bir boşluğu farkedip orayı son derece emek verilerek tasarlanmış bir oyunla doldurmak hakkaten çoğu firmanın altına girebileceği bir risk değil. The Sims‘e kıllanmayın aksine saygı duyun! Çünkü adventure oyunlarının geleceğini o oyun gösteriyor! Tahminimce ikinci "hadi canım" da biraz önce geldi. Ama biraz üzerinde düşünülürse bunun çok da uçuk bir söylem olmadığı anlaşılır. 80li yılların aksiyon oyun formulünün dışına çıkılması, adventure oyunlarının şu andaki düşüşünün nedeni olan son derece sınırlı ve lineer oyun yapısının yıkılması anca ve anca The Sims’te kullanılan A.I.‘nin (yapay zeka) bir benzerinin yardımı ile olabilecek bir şey. Oyundaki karakterlerin önceden tanımlanmış tepkilerden öte, o andaki duruma bağlı kalarak tepki vermesi; senaryonun ana hatları belli olmasına rağmen gelişiminin oyuncuya ve oyundaki karakterlerinin yapay zekalarına bağlı olması, problemlerin bir çok hatta sonsuz sayıda çözümlerinin olması ancak The Sims’in yarattığı vizyonun geliştirilmesi ile sağlanabilir. Hala mı uçuk geliyor?. Michael Mateas ve Andrew Stern’in 4 yıldır süre gelen araştırma projesi olan Façade, oyuncuyu bir çiftin evine akşam yemeğine aralarındaki sorunu bulup çözmeye çağırıyor. Tamamiyle yapay zekanın oyuncunun seçimlerine bağlı kalarak tepki vermesini saglayan yapısı ile biraz önce anlattıklarımın bir bilim kurgu filmi değil 2005’te çıkacak bir oyun olduğunu gösteriyor. Aynı yolda ilermeye çalışan sadece Façade değil. Adını Daggerfall ve Morrowind gibi şaheserlerden tanıdığımız ve şu anda Fallout 3 ve Elder Scrolls IV: Oblivion üzerine çalışan Bethesda Softworks‘un Oblivion’da kullanacağı Radiant A.I. da anlattıklarıma çok benzer bir sistem üzerinden çalışıyor. Sonuç olarak demek istediğim şey şudur ki yakın zamanda oyun dünyasını kökten gelen çok büyük değişimler ve adventure oyunlarının önlenemez yükselişi bekliyor.