bildirgec.org

actionscript hakkında tüm yazılar

pv3d’den 3 Boyutlu Muhteşem Örnekler

algoz | 27 May 2009 13:45

Nasıl ki Javascript için Prototype, JQuery, mootools, script.aculo.us gibi çatılar (framework) mevcutsa, Flash / Flex geliştirme ortamları için de benzer şekilde yardımcı çatılar mevcuttur.

Bunların içinde en göze çarpanların başında Papervision3D * gelmektedir.

Flash için bir 3D Engine (Flash’ta 3 boyutluluğu destekleyen motor) olarak anılan Papervision3D’iyi Flash/Flex projelerinize kolayca ekleyerek oldukça ilgi çekici 3 boyutlu görsel elemanlar elde edebilirsiniz.

Papervision3D’inin blog’una buradan erişebilir, kendisini buradan + indirebilir, dokümanlarına buradan göz atabilir, forum sayfasına buradan ulaşabilir ve sürekli yeni örneklerin eklendiği ve her örneği kaynak koduyla birlikte indirip kullanabileceğiniz örnekler sitesi olan pv3d.org’a buradan erişebilirsiniz.

flaş oyun geliştirme dersleri ve fla dosyaları

filezza | 05 May 2009 11:35

Flash Game Development Tutorials & FLA Files
Flash Game Development Tutorials & FLA Files

flaş oyun geliştirmek ve actionscript öğrenmek isteyenler için seçilmiş, 35+ flaş oyunun yer aldığı bu liste ile derslere, oyunların demolarına ve fla dosyalarına ulaşabilirsiniz.

Tavuk ve Yumurta Oyunu

Chicken And Eggs Game
Chicken And Eggs Game

demokaynak dosyalarını indir

ActionScript 3 ile basit bir kaçış oyunu

Simple Avoider Game Tutorial
Simple Avoider Game Tutorial

DemoKaynak dosyalarını indir

30 Flaş (Actionscript 3.0) Dersi

filezza | 30 April 2009 11:35

Flash and Essential Actionscript 3.0 Tutorials
Flash and Essential Actionscript 3.0 Tutorials

Flaş ile hareketli grafik, video ve ses gibi mükemmel görsel öğeler hazırlayabilir ve bu çalışmalar ile site ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilirsiniz.

Nasıl yapabilirim diyorsanız, başlangıç için biraz zor görünseler de aşağıda bulunan flaş ve Actionscript 3.0 temelli 30 ders size bu işin ne kadar zevkli olduğunu gösterecek ve kısaca bilgi edinebilmenizi sağlayacaktır.

1- ActionScript 3.0 ile etkileyici büyütme etkisi

Flash and Actionscript 3.0 tutorials
Flash and Actionscript 3.0 tutorials

2- 3D küp menü

Flash and Actionscript 3.0 tutorials
Flash and Actionscript 3.0 tutorials

+20 Harika Flash Resim ve Fotoğraf Galerisi

ufopilotu | 16 March 2009 16:48

resim ve fotoğraf galerileri konusunda hem javascript hem css hem flash teknolojilerini sıklıkla kullananlarımız vardır. bu yüzden favori seçeneğim olan flash galerileri konusunda ek bir kaynak olarak bu bildiriyi yazmak istedim.

daha önce yazdığım javascript resim galerisi, flash resim galerisi ve hollanda kökenli şu sitede bulduğum html ve flash örneklerini hala çok beğenmekle beraber flash teknolojisini kullanan +20 flash galerisini daha uzun uzun inceleyeceğinizden eminim.

%100 ücretsiz olan flashgaleri örneği daha önce bildirgec’te incelenmiş ve büyük beğeni almıştı. 11kb’lık boyutu da dikkat çekici.

Action Script ile Scroll İşlemi

admin | 14 February 2009 10:28

merhaba arkadaşlar geçen gün lazım oldu hazır bişeyler için baktım ama nafile, iş başa düştü yine çok profesyonel olmasada scroll işini görecek bir kod geliştirdim. beğenenler geliştirebilir. nesne üzerine mask atarak yukarı çıkan kısmı gizleyebilirsiniz.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
on (press) {
//tıklandığında sürüklemeye başlıyoruz ve drg değişkine başladığına ilişkin bir değer atıyoruz.
startDrag(this);
_global.drg=1;
}
on(releaseOutside, rollOut)
{
//mouse üzerinden çeklince ve basma işlemi bırakılınca sürüklmeyi bırakıyoruz.
stopDrag();
_global.drg=0;
}
on(release)
{
//tıklanıp bırakılınca da sürükleme işlemini bırakalım.
stopDrag();
_global.drg=0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
boy=_parent.mc._height/_parent.cizgi._height;
//burada her kaydırışta nesnemizin ne ne uzunlukta hareket edeceğini belirtiyoruz.
//nesnein boyunu scroll boyuna bölerek bunu elde ediyoruz.
//trace(boy);
if(_global.drg==1 && this._x<>_parent.cizgi._x-this._width/2 )
{
//burada sadece y ekseninde sürüklensin diye x ekseni cizgiye hizalıyoruz.
this._x=_parent.cizgi._x-this._width/2;
trace("ta");
}
if(! this.hitTest(_parent.cizgi) )
{
//eğer sürüklediğimiz çubuk çizgi dışına çıkarsa çizgiye geri atıyoruz
if(this._y>30)
{
//alttan çıkmışsa
this._y=this._y-20;
}
else
{
//üstten çıkmışsa
this._y=this._y+20;
}
}
else if(_global.drg==1)
{
//eğer sürükleme işlemi devam ediyorsa
konum=_parent.cizgi._y-this._y;
//cizgi üzerindeki konumu bulalım
trace("konum:"+konum);
//son olarak da nesnemizin konumunu kaydıralım ve scroll işlemi çalışmış olsun
_parent.mc._y=konum*boy;
}
}

çalışma dosyası için.
http://rapidshare.com/files/196712767/scroll.fla.html

Flash OYUN Örneği–Part 2

admin | 12 February 2009 10:28

Oyunun birinci partı buradan..
2. partta yeni bir mc eklemeyip kod yazmaya devam edicez.. Kodlarda karışıklık olmasın diye kodları farklı bir katmana(layer’a) yazacağız.. Bunun için eğer 1. partın fla’sını indirdiyseniz orada actions diye bir katman var. Bunun hemen altına actions2 isminde bir katman oluşturuyoruz ve kodları bu katmanın 1. frame’ine yazmaya başlıyoruz..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
var mermi_array:Array = new Array();
trace(Stage.width);
a = 0;
herkes.onMouseDown = function() {
mermi = herkes.attachMovie("mermi", "mermi"+a, herkes.getNextHighestDepth(), {_x:kol_mc._x+kol_mc._width*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180), _y:kol_mc._y+kol_mc._height*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180)});
a++;
mermi_array.push(mermi);
mermi.speedx = 10*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.speedy = 10*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.onEnterFrame = function() {
this._x += this.speedx;
this._y += this.speedy;
if (this._x>Stage.width) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._x<0) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y>Stage.height) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y<0) {
this.removeMovieClip();
}
for (i=0; i<40; i++) {
if (mermi_array[i].hitTest(yer_mc)) {
mermi_array[i].removeMovieClip();
}
}
if (mermi_array.length>=30) {
mermi_array.splice(0, 24);
}
};
};

Flash Actionscript Örnekleri

SuBirikintisi | 04 February 2009 13:43

Flash’ın kodlama dili olan Actionscriptustalaşması uzun zaman alan bir dil olmakla birlikte özellikle oyun tasarımında kodlama yapmak büyük bir esneklik gerektirir(ya da ben öyle düşünüyorum). Özellikle oyun tasarlarken normal bir program yapar gibi kodları yazamazsınız, her nesne birbiriyle etkileşim içinde olduğundan buna göre kodları birbiriyle uyumlu hale getirmek gerekmekte.. Yani basit bir örnek verirsek; adamın eline bir kaya aldığında koşma özelliğinin kapanması gibi. Bunun için özellikle oyun tasarımında uzmanlaşmak için başkaları tarafından hazırlanmış olan örnekleri incelemek çok yararlı olacaktır.. Bana çok faydası olan bazı sitelerin adresleri:

Flash OYUN Örneği–Part 1

admin | 04 February 2009 11:30

Kendi İmalatım Flash Oyun
adlı yazıdan sonra hazırladığım başka bir oyunu da sizlerle paylaşmak istedim… Bu sefer biraz vurmalı kaçmalı yani hareketli bir oyun… Fazla karışıklık olmasın diye oyunu 3 part halinde yayınlamayı düşünüyorum…

Oyunda bizim kontrol ettiğimiz adam sağdan soldan gelen adamları öldürerek level level devam ediyor..(Level’leri burada anlatmayacağım ,sadece hareket, ateş etme ve düşmanların gelmesi, ateş etmesi…)
1. part hareket etmeyi,adamın hedefe doğru dönmesini ve zıplamayı içeriyor..

Bu arada .swf olarak buraya ekleyemedim buraya eklenebiliyor mu bilmiyorum…

Kendi İmalatın Flash Oyun…

admin | 12 January 2009 09:49

Her ne kadar ActionScript 3’ün çıkmasıyla AS 2 önemini yitirmeye başlasada halen daha önemli bir oranda kullanılmakta. En son baktığım bir ankette AS2 kullananlar AS3 kullananlardan daha fazlaydı. Ben de AS3’e geçemeyenlerden(alışamayanlardan)ım. Bunun sebebi okul dersleri ya da tekrardan uğraşmak istememek olabilir ama bence eğer 3 boyuta bulaşmayacaksanız AS2 size yeter. Nitekim ben de böyle düşünüp bir oyun hazırladım. Umarım beğenirsiniz….

İlk olarak oyunun gözünüzün önünde canlanması için sağ üst tarafa doğru ev gibi bir yapı düşünün, buradan aşağıya doğru saksılar atılıyor. Bizim amacımız ise bu saksıları yere değmeden havadayken aşağı yukarı kafasını çevirebildiğimiz top benzeri savaş aletiyle ateş ederek vurmak. Saksılar yere değerse hp_mc isimli, bizim kalan canımızı gösteren bar’ın _xscale’si azalıyor nitekim 0 olunca oyun bitiyor.