bildirgec.org

actionscript hakkında tüm yazılar

Flash ile facebook connect

yigitkula | 19 February 2010 12:31

Twitter, friendfeed, google, facebookderken, web sitelerinde üye girişi ya da üyelik gibi bölümlerin pabucu neredeyse dama atıldı. Bu servislerden en kullanışlı olanı Facebook Connect şüphesiz. Bu yazıda Flash ve as3 kullanarak hangi şekillerde facebook connect kullanabiliriz, artıları eksileri nelerdir, nerelerde hangisini kullanmalıyız bundan bahsedeceğim.

1. Facebook JSBridge

Facebook JS Api üzerinden çalışan bir Javascript kütüphanesidir.

Yapmanız gereken tek şey, flashtan gerekli fonksiyonları çalıştırmak ve cevaplarını dinlemektir. Gelen Json‘ın parse edilmesi, gereken isteklerin yapılması kısmını bu kütüphane sizin için gerçekleştirir.

ActionScript 3.0 İle Metinleri Rastgele Renklendirmek

erolDemirer | 26 January 2010 15:24

Bu uygulamamızda oluşturduğumuz metin alanlarında bulunan harleri rastgele renklendireceğiz. Özellikle banner yapımında fazlasıyla kullanabileceğimiz bir özellik olacak. İlk olarak 600 x 200 piksel ebatlarında bir döküman oluşturalım. Sahne üzerine Static Text alanı açıp yazımızı yazalım. Yazımızı yazdıktan sonra Modify > Break Apart (Ctrl+B) komutu ile harflerin ayrı birer metin alanına yerleşmesini sağlayalım ve oluşan metin alanlarını tek tek MovieClip olarak sembole dönüştürelim. Oluşturduğumuz sembollerin Instance Name kısımlarına herhangi bir şey yazmaya gerek yok.

adobe flash CS4 ile dinamik akordeon menü hazırlamak

theocan | 25 January 2010 20:30

bu eğitim ile adobe flash cs4 ile dinamik akordeon menü yapmayı öğreneceksiniz. menü içeriklerinin tamamı xml de configüre ediliyor, içerisine text, resim veya swf yükleyebiliyorsunuz.

çok basit bir anlatıma sahip uygulamanın indirme linki.

En çok ihtiyaç duyulan flash bileşenleri

bug7a | 18 January 2010 15:42

Kullanımı kolay, açık kaynak, actionscript 3.0 ile geliştirilmiş ve ücretsiz.

1. Flash kaydırma çubuğu

– İçerik (Html metin, jpg, png, swf)
– Yumuşak geçiş
– Yeniden boyutlandırma

Flash Scrollbar Component
Flash Scrollbar Component

2. Flash resim slayt;

– Resim başlığı, açıklama, bağlantı
– İleri, geri düğmeleri
– Otomatik ilerleme
– Jpg, gif, png, swf desteği
– Yeniden boyutlandırma
– XML kontrollü

AS-3.0 timer sınıfı ve AS-2.0 setInterval sınıfı

rgulersen | 25 December 2009 13:23

Actionscript-2.0 da en çok kullandığım yapılardan birisiydi bu kod parçacığı
id=setInterval (”fonksiyon_ismi”,süre).
bir örnek verecek olursak zaman kontrolü aşağıdaki gibiydi.(Açıklamaları satırlarda belirttim)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var i:Number = 0;
function say() {
i++;
goster.text = +i;
//işlem 60 milisaniye aralıklarla 120 kez tekrar edecek aşağıdaki kod parçasına göre
if (i>=120) {
clearInterval(id);
//clearInterval ile id ismindeki zamanlayıcımızı sildik.
}
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
}
id = setInterval(say, 60);

ActionScript 3.0 while, do..while Döngüleri ve Kullanımları

erolDemirer | 17 December 2009 16:12

while döngüsüde kullanım olarak for döngüsüne benzer, fakat daha basittir. Kullanımı aşağıdaki gibidir:

while (koşul) {//çalışacak olan kod bloğu
}

Basit bir örnekle açıklayacak olursak;

var i:Number=0;

while (i<5) {//çalışacak olan kod bloğui++;
}

Örnekte ilk olarak bir değişken oluşturulmuş ve değer olarak 0 atanmıştır. while döngüsü içerisinde ilk olarak koşul yazılmış, sonrasında da kod bloğu yazılmıştır. Kod bloğunun içerisinde ilk olarak istediğimiz olayı gerçekleştirecek kod bloğunu yazıyoruz, sonra da değişkenimizin değerini arttırıyoruz. Böyece döngü koşul gerçekleştiği sürece yani değişkenin değeri 5’ten küçük olduğu sürece çalışacaktır.

ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay Dineyiciler

erolDemirer | 17 December 2009 10:12

Olaylar ve Olay Dinleyiciler oluşturduğumuz uygulamara etkileşim kazandırarak işlevselliğin artmasını sağlarlar. En basit örnek olarak sahne üzerindeki bir butona tıklanması da bir olaydır fakat sadece butonlara özgü birşey olmadığını da bilmemiz gerekir. Zamanla ilgili işlemlerde, harici olarak yüklenen bir dosyanın yüklemesi bittiğinde ya da animasyonumuz bittiğinde vb. daha bir çok şey sayılabilir. Sahne üzerinde kullandığımız objeler üzerindeki hakimiyetimizin artmasını sağlarlar. Temel olarak olayları objelerin çevresinde bulunan diğer objelerle etkileşime girmesi olarak ta açıklayabiliriz. Olay dinleyicilerde bu etkileşimleri dinlerler ve belirlediğimiz etkileşim gerçekleştiğinde kod bloklarının çalışmasını ya da diğer olay dinleyicilerin tetiklenmesini sağlarlar.