BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği

Bugün Flash AS3 + Flint kütüphanesini kullanarak havai fişek efekti ile logomuzu gökyüzüne yansıtacağız. Biz burada yazı (BILDIRGEC) kullandık. Ancak siz .png formatında transparan özelliğe sahip herhangi bir resmi kullanabilirsiniz. Anlatımlarda Adobe Flash CS5 kullandım, programı İngilizce kullananlar vardır diye menü yollarını hem Türkçe hem İngilizce açıklamaya çalıştım. Ayrıca bazı ayarları resimlerle de göstererek işlemlerinizi kolaylaştırmaya çalıştım. İnşallah sonuç başarılı olacak…Derse başlamadan önce sonucu görmek için Bildirgec Havai Fişek Gösterisitıklayınız…1. Adım
Öncelikle Flint kütüphanesini (Resmi sitesi: http://flintparticles.org) indiriyoruz. İndirmek için bu adresi kullanabilirsiniz.indirdiğimiz dosyayı klasöre çıkaralım. Daha sonra Flash programımızı açalım ve menülerdenEdit>Preferences>ActionScript>ActionScript 3.0 Settings>Source pathDüzenle>Tercihler>ActionScript>ActionScript 3.0 Ayarları>Kaynak yolu menülerini takip ederek indirdiğimiz ve rar dosyasından çıkardığımız Flint kütüphanesinin yolunu gösteriyoruz.

BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
Düzenle – Tercihler
BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
Action Script 3.0 Ayarları
BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
Action Script 3.0 Kaynak Yolu

2. Adım
Havai fişek efekti vermek istediğiniz herhangi bir yazılı resmi transparan olarak *.png formatında kaydedip hazırlayalım. Eğer hazırlamak size yorucu geliyorsa .png formatında bu BILDIRGEC yazısınıkullanabilirsiniz.3. Adım
Yeni bir Flash çalışma sayfası açalım. Sayfa ayarlarını (Ctrl+J)enini 710 pixel, boyunu 400 pixel olarak, fon rengini de siyah olarak seçelim, kare hızını da 30 yapalım ve tamam diyelim.

BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
Flash Çalışma Sayfası Ayarları

4. Adım
Şimdi ise biraz önce hazırladığımız *.png resmimizi içe aktaralım. Bu işlem içinFile > Import > Import to stage (Ctrl+R),Dosya > İçe Aktar > Sahne Alanına Aktar (Ctrl+R),
5. Adım
Daha sonraWindow>Library (Ctrl+L)Pencere>Kütüphane (Ctrl+L)alanını görünür kılalım, içeri aktardığımız resmimizin üzerinde faremizin sağ tuşuna tıklayalım ve açılan menüden en alttaki Properties’i(Özellikler) tıklayalım. Açılan pencereden Export for ActionScript (ActionScript için dışa aktar), Export in frame 1 (1. karede dışa aktar) ibarelerini işaretleyelim, Class (Sınıf) alanına ise “Logo”(tırnaksız ve büyük harf küçük harfe dikkat ederek) yazalım ve Tamam diyerek penceremizi kapatalım. Ekranımızdan logomuzu silelim.
6. Adım
1. Karede faremizin sağına tıklayarak açılan menüde en alttaki Action (Eylemler) menüsüne tıklayarak açılan pencereye aşağıdaki kodu yapıştıralım.
Kod aralarında gerekli açıklamalar yapılmıştır.
CODE
//Sınıflar aktarılıyorimport org.flintparticles.common.actions.*;import org.flintparticles.common.counters.*;import org.flintparticles.common.easing.Quadratic;import org.flintparticles.common.events.EmitterEvent;import org.flintparticles.common.initializers.*;import org.flintparticles.twoD.actions.*;import org.flintparticles.twoD.emitters.Emitter2D;import org.flintparticles.twoD.initializers.*;import org.flintparticles.twoD.renderers.*;import org.flintparticles.twoD.zones.*;//Efekt oluşturucuvar emitter:Emitter2D = new Emitter2D();//Parçacıkların sayısıemitter.counter = new Blast( 4000 );//Renk Ayarlarıemitter.addInitializer( new ColorInit( 0xFF6666, 0xFFFFFF00 ) );//Zamanlama ayarlarıemitter.addInitializer( new Lifetime( 6 ) );//Uygulamanın dağılma noktasıemitter.addInitializer( new Position( new DiscZone( new Point( 5, 0 ), 10 ) ) );// Resmimizin boyutu, uçaçağı alan vb. ayarlarıemitter.addInitializer( new Velocity( new BitmapDataZone( new Logo( 500, 500), -250, -500) ) );// parçacıkların uçuş parametreleriemitter.addAction( new Age( Quadratic.easeIn ) );emitter.addAction( new Fade( 1.0, 0 ) );emitter.addAction( new Move() );emitter.addAction( new LinearDrag( 0.5 ) );emitter.addAction( new Accelerate( 0, 70 ) );// Olay dinleyicisiemitter.addEventListener( EmitterEvent.EMITTER_EMPTY, restart, false, 0, true );// parçacıkların görüntü alanı (daha yapacak olan)var renderer:PixelRenderer = new PixelRenderer( new Rectangle( 0, 0, 710, 400 ) );//Parçacıklar için filtrerenderer.addFilter( new BlurFilter( 2, 2, 1 ) );renderer.addFilter( new ColorMatrixFilter( [ 1,0,0,0,0,0,1,0,0,0,0,0,1,0,0,0,0,0,0.96,0 ] ) );//En önemli alan – bize neler yaptığımızı gösterrenderer.addEmitter( emitter );addChild( renderer );// Logomuzun uçmaya başlayacağı noktaemitter.x = 350;emitter.y = 405;emitter.start( );//Havai fişek uygulamamızın tekrarıfunction restart( ev:EmitterEvent ):void{Emitter2D( ev.target ).start();}7. Adım
Çalışmamız tamamlandı. Kontrol etmek için CTRL + Enter (önizleme) tıklamamız yeterlidir. Yaptığınız örnekleri gösterirseniz seviniriz.
Bu çalışma Rusça kaynaktan Tercüme edilmiştir. (Not: site üyelik gerektirmektedir)Diğer yazılarım