Ortamın, alçalan bir kuşun bakış açısı ile izlendiği durumlara izometrik diyorlar. İzometrik ortamlarda, bir sırt çantası ile dolaşıp gerekli gereksiz odalara girip çıkarak her bulduğunu çantana attığın, sonra bu bulduklarınla sonuna erdirdiğin ve mesai saatlerini en verimli biçimde hiç eden oyunlara da “adventure oyun” diyorlar. Oyunun ne kadar başarılı olduğu da, mesai arkadaşlarından kaçının seninle beraber bu yalana kanıp,patron fırçası ile yüzleşmek istediği ile doğru orantılı. Bu tatsız bahsi burada kesiyoruz.Magiclick, Efes Pilsen için Dream in Efes başlıklı bir site yapmış, sitenin içerisinde de bu adventure oyunlardan bir tanesi var. Escape from Artemis başlıklı oyunun hikayesi tam da beklendiği ölçüde sıkıcı, ne eksik ne fazla. Haydutlar halka mal olmuş bira yapımcısı Anatolius’un güzel kızını kaçırıyorlar bizim de tapınak ortamlarında sekerek onu bulmamız gerekiyor. Yoksa efes birasının formülü elden gidecek.Site ve oyun tümüyle ingilizce. Bu tamam ama şöyle kabul edilemez bir sorun var, firefox ve IE tarayıcılarında üyelik formunun linki çalışmıyor. Oyun için açılan pencereyi kapatıp ana menüden gerekli linke tıklamanız gerekiyor.Ama tüm ekranlar gayet özenli ve doğru düzgün düşünülmüş. “Ne yapmam gerekiyor peki”,”Klavyeyi nasıl kullanayım”,”Şu rahatsız edici müziği kısmak mümkün mü” benzeri soruların hepsi için açıklamalar,ayar ekranları var. En güzeli ise “how to play” başlıklı bölümdeki yürek titretici öpüşme sahnesi.Oyunda yapılması gereken çeşitli bubi tuzaklarından, kuşlardan,yengeçlerden uzak durup 4 adet efes şişesini toplamak. Bunun için önce farklı odaların kapılarını açan eşyaları yine farklı farklı odalardan toplamanız gerekiyor. Hiç bir karmaşası yok, biraz zamanlama hesabı ile çözülemeyecek bir durum asla oluşmuyor. Basit olması iyi ama adventure oyunlarındaki alışkanlıklar, dört yöne adım atmaktan başka zıplamak,iplere tutunmak, ufak sevimli silahlarla daha sevimli canavarları temizlemeyi de kapsıyor. Bunlar olmayınca insan oda oda gezmekten imtina ediyor ve oyunun sonunu getirmek zorlaşıyor.Son tahlilde, oyunun kendisini fazlasıyla ciddiye aldığı hissi oluşuyor. Artemis Tapınağı’nda bir biracının kızını arıyorsun altı üstü. Bu saçma durumun ironisine yatırım yapılsa olanaklar sonsuz. Hikayenin üzerine gitmek oyun ile ilgili en teknik ayrıntıyı çözerken bile ufuk açacaktır.Anlaşılıyor ki, bu oyunu yapan ekip becerikli insanlardan oluşuyor ve ellerinde gayet düzgün çalışan bir motor var. Fikrin taslağını oluştururken harcanan fazladan emek bize dicewars gibi bir başyapıt kazandırabilir. Teknik sorunların üstesinden gelmiş bir ekibe sahip magiclick’ten bunu bekliyoruz.