80 tıkla dünya turuna çıkıyoruz

bu yıl doğru düzgün tatil yapamadıysanız ya da uzun zamandır ev iş arası mekik dokuyorsanız sanal da olsa dünya turuna çıkmaya ne dersiniz? gezintimize uzak doğudan, tokyo’da bulunan narita hava limanından başlayalım. tabi her hava limanı bu kadar büyük ve gösterişli değil. ırak’a özgürlük getiren(!) uçakların havalandığı bu tür hava limanları da var. neyse japonya’ya kadar gelmişken fuji yanardağını, parlamento binasını ve japonya’daki en büyük kale olan himeji’yi görmeden gitmeyelim.çin ve elbette çin deyince ilk akla gelen yapılardan çin seddi, dünyanın en büyük meydanlarından biri tiananmen meydanı. ulusal tiyatro ve Forbidden City çin’de görülmesi gereken yerlerden.rusya’daki kremlin sarayı, hemen önündeki kızıl meydan deniz altı müzesi ve vyborg kalesi rusya’daki rotamızı oluşturuyor.hindistan’daki taj mahal, himalaya dağları, hindistan parlamentosu connaught ve hindistan teknoloji enstitüsü gezip görülmesi gereken yerlerden sadece birkaçı.suudi arabistan’da ilk durağımız mekke, riyad’da bulunan krallık sarayı da suudi arabistanda görülmesi gerken yerlerden.saddamın sarayı, ırak başkanlık sarayı, osmanlı kalesi ve ebu garip hapishanesi ırak’taki uğrak yerlerimiz arasında.iran’da ilk olarak vanak meydanına oradanda nükleer tesislere uğruyoruz ve mehrabad havaalanından kalkan uçağımızla türkiye’ye geliyoruz.türkiye’de önce anıtkabiri ziyaret ediyoruz, taksimden kalkan dolmuşlara binip dolmabahçe’yi ziyaret ediyoruz.yunanistan gezimiz atina olimpiyat stadından başlıyor, zeus tapınağı kalıntılarıyla devam eden gezimizi akropolis‘te noktalıyoruz.almanya gezimiz berlin duvarıyla başlayıp sony merkezinde bitiyor.italya’da pizza kulesinde açıyoruz gözümüzü, etna yanardağıyla devam ediyor ve kolezyumu geziyoruz. italya’yı bırakıp gitmek üzsede bizi eyfel kulesinden parisin muhteşem görüntüsünü görmek ve paris disneylandaki eğlenceli dakikalar unutturuyor italyayı.fransaya kadar gelmişken ispanyaya geçip noucamp stadını ve rockodromo arenayı görmeden gitmiyoruz.big ben saat kulesiyle başlayan ingiltere yolculuğumuz buckingham sarayıyla devam ederek freddie mercury‘nin evinde son buluyor.mısır yolculuğumuz giza piramitleriyle başlıyor, abusir piramitleriyle devam ederek st. simeon manastırında son buluyor.brezilya’ya sandığınız gibi rio’dan değil gittikçe yok olan ormanlarından başlıyoruz gezmeye, daha sonra copacabana plajını cristo redentor heykeline uğruyoruz.guantanamo’yla başlayan küba gezimiz havanayla devam ediyor. siyasi suçluların kaldığı deniz manzaralı Fortaleza de San Carlos de la Cabaña hapishanesi ve ünlü tatil bölgesi varadero kübada gördüğümüz diğer yerler.meksika’daki Teotihuacan piramitleri buradaki ilk ve son durağımız.amerika serüvenimiz beyaz sarayla başlıyor. daha sonra bill gates’in, brad pitt’in, arnold schwarzenegger’in, Michael Dell’in, Michael Jordan’ın, madonna’nın evlerine uğrayıp hal hatır soruyoruz. google kampüs en merak ettiğimiz yerlerden biri, bir diğeri de tepedeki hollywood yazısı. özgürlük heykeli tıpkı filmlerdeki gibi tüm heybetiyle karşımızda. niagara şelalesi ise bir başka güzel. brooklyn köprüsü de öyle. dünya ticaret merkezinin yerinde ise hala yeller esiyor. god bless amerika labirentiyle kafamız karışıyor. tam kendimize gelecekken kargacık burgacık bu otoyol iyice kafamızı karıştırıyor. bizde nasa uzay üssüne doğru yol alıyoruz. unutmadan pentagona da uğruyoruz. las vegas‘ta soluklanıyor ve microsof kampüsündeki gezintiden sonra nihayet amerikadan ayrılıyoruz.kanada ziyaretimiz toronto’dakicn tower ve skydome ile başlıyor. dünyadaki med-cezirin en yüksek olduğu bay of fundydeyiz. titanik enkazının bulunduğu yer ise tam burası.quebeck’teki olimpik stadyum, kuzey amerikanın en büyük alışveriş merkezi West Edmonton Mall dünyada atmosfere en fazla zehirli gaz salan o bacayı da kanada’da geçirdiğimiz süre içerisinde görme şansımız oluyor.not:gezdiğiniz ya da gezmek istediğiniz yerlerin haritalarını yorumlarınızla paylaşmaya ne dersiniz?