bildirgec.org

sinemasever

11 yıl önce üye olmuş, 102 yazı yazmış. 48 yorum yazmış.

AŞK TEMALI FİLMLER

sinemasever | 10 January 2007 21:27

Aşk Üzerine Söylenmiş Her şey;

Aşk, Yunanca “filla, eros, agape”; Latince “amor, carito”; Almanca, “liebe”; Fransızca “amor”, İngilizce “love”, kelimeleriyle ifade edilmekteyse de, aşkın özünde karşı cinse yoğun, derin ve içten bağlanma vardır. Bu bağlılık tutkulu bir bağlılıktır. Aynı zamanda cinsel ve ruhsal doyumu amaçlamaktadır. Bu bağlamda aşkı, birbirine önem veren kadınla erkeğin, tinsel, duygusal-cinsel birlikteliği olarak tanımlamak olanak dahilindedir. İnsanın temel duygularından biri olarak, insan mutluğunda özel bir yeri olan aşk kavramı; cinsel psikolojik, antropolojik, ideolojik, toplumsal ve tarihsel bakış açılarından ele alınarak açıklanması gereken bir olgudur.

Burada aşkı bu açılardan ele alarak derin bir incelemesini yapmak yerine, tarih boyunca yer alan filozofların filozofik düşüncelerine bir göz attıktan sonra, Türk sinemasındaki aşkı tanımlamaya çalışalım.

TC KİMLİK NUMARASI !

sinemasever | 09 January 2007 21:41

Merhaba Arkadaslar,
Bu yil yapilacak genel secimlerde oy kullanma esnasinda TC Kimlik Numarasi baz alinacaktir. Muhtarliklarda 1 Mart 2007 tarihine kadar asili olan secmen listelerinde de TC Kimlik Numaralarinin yazili oldugu gorulmektedir.

(Muhtarliklarda secmen listesinde isminizin oldugunu mutlaka kontrol edin). Ancak, cok fazla aciklanmayan, hatta biraz da sumen alti edilmeye calisilan bir konu var. Nufus Kagitlarinda TC Kimlik Numaralari yazili olmayan secmenler secimlerde oy kullanamayacaklar !!! Elle yazilmis veya internetten cikti olarak alinmis TC Kimlik Numaralari oy verme esnasinda gecerli olmayacaktir. Ehliyet, pasaport gibi kimlik yerine gecen diger belegeler de oy verme islemlerinde kullanilamayacaklar.

GÖLGELER

sinemasever | 08 January 2007 01:26

ANKARA’ NIN SESSİZ ÇIĞLIĞI “GÖLGELER”

Ankara’ da çekilen ilk uzun metrajlı sinema filmi “Gölgeler” in çekimlerinin büyük bir kısmı tamamlandı. Kosova asıllı yönetmen Murat Derman’ ın yakında gösterime girmesi beklenen filminin çekimleri hızla devam ediyor.

Filmde 1930, 1940, 1950 tarihlerinin gölgesinde geçen yedi ayrı aşk öyküsü anlatılıyor.

Film setleri Ankara’ daki üniversitelerin Sinema – Tv Bölümü öğrencileri için adeta sinema okulu, atölyesi halini alıyor. Yönetmen Murat Derman bir yandan filmin çekimlerine devam ederken bir yandan da öğrencilere film setinde ve Vela Film Stüdyosu ‘ nda sinemayı özendirici olanaklar sunuyor.

CİNSEL BİLGİLER/Mİ?

sinemasever | 05 January 2007 23:14

CEZBETME, UYARlLMA VE KUR YAPMA

O KADAR ÇOK ÇULLANDINIZ Kİ GENÇLER, HEM UTANDIM HEM MAHCUP OLDUM. BEN GENE SİNEMAMA DÖNEYİM, KABUĞUMA ÇEKİLEYİM….

NE DERSİNİZ GENÇLER!

MEYDAN SİZİN

FİLMLERİMİZ “9” (Afife Jale)

sinemasever | 05 January 2007 20:59

“kaynak gösterilmeden yapılan alıntı, emeğe saygısızlıktır”

AFİFE JALE 1987 Y: Şahin Kaygun, S: Nezihe Araz, Selim İleri, GY: Erdoğan Engin, Mahmut Yumuşak, M: Attila Özdemiroğlu, Çevre Düzeni: Mihri Nur, Işık: Recep Biçer, YP: Olgun F. (Olgun Eltan)

Oyuncular: Müjde Ar, Tank Tarcan, Macit Koper, Alev Sezer, Güler Ökten, İlkay Saran, Gülsen Tuncer, Reşit Gürzap, Münir Özkul, İsmet Ay, Berrin Koper, Şahika Tekand, Güzin Çorağan, Toron Karacaoğlu, Settar Yılmaz, Nezihe Becerikli, Bülent Erbaşar, Erol Durak, Tunca Yönder

PORTRE “2” (Sami Hazinses)

sinemasever | 05 January 2007 20:36

“kaynak gösterilmeden yapılan alıntı, emeğe saygısızlıktır”

Sami HAZİNSES “Samuel Uluç” (D:1925 Diyarbakır – 23 Ağustos 2002 İstanbul)

1925 yılında Diyarbakır’da doğan Hazinses, ilkokuldan sonra çalışmak için İstanbul’a geldi. 1953 yılında Mahir Canova’nın yönettiği, Cüneyt Gökçer, Atıf Kaptan ve Muhterem Nur’un oynadıkları “Kara Davut” filmindeki rolle sinema oyunculuğuna başladı. Sonraki yıllarda çevirdiği filmlerle rolleri büyüyen Hazinses, Türk sinemasının unutulmaz komedi sanatçıları arasına girmeyi başardı.
Hazinses, komedi oyunculuğunun yanında, bazı filmlerde de dram oynadı. Hazinses, oyunculuğunun yanı sıra güfte ve beste çalışmaları da yaptı.
Sanatçının, “Bir Dilbere Müpteladır Deli Gönlüm” adlı eserini Zeki Müren, “Derdimi Kimlere Desem” adlı eserini Sevim Tanürek ve “Yeter Ağlatma Beni” adlı eserini de Müslüm Gürses seslendirdi.
Hazinses, 1960 yılında, Metin Erksan yönetiminde Sezer Sezin, Kenan Pars ve Erol Taş ile “Şoför Nebahat” filminde oynadı ve filmin müziğini de yaptı.
“Haydi Nebahat abla, Dodge arabana atla,
Dümenimiz yolunda, gazla ablacığım gazşa
Taksim, Şişli, Sarıyer durmadan gider
Ablacığım no’lur İstinye’de duruver
Saçları dalga dalga, canım Nebahat abla
Sevgilim İstinye’de gazla ablacığım gazla”
Hiç evlenmeyen sanatçı, 1980 yılında emekli oldu. 2000 yılında Türk sinemasına katkılarından dolayı Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) tarafından “Onur Ödülü”ne layık görüldü.

EROTİK FİLMLER VE OYUNCULAR “4” (Figen Han)

sinemasever | 05 January 2007 13:58

“kaynak gösterilmeden yapılan alıntı, emeğe saygısızlıktır”

Figen HAN (5 Şubat 1950 İstanbul)

Asıl adı Nevval Karpuz olan ve 1967 yılında sinemaya adım atan bir başka “soyunan” kadın oyuncu Figen Han oluyor. Diğer meslekdaşları gibi Figen Han’da küçük rollerle başlıyor sinemaya. Gerektiğinde masum bir genç kız oluyor, gerektiğinde dişiliğini sergileyen bir “vamp” kadın. Başrol oynayabilmesi üç dört yılı alıyor ve başrol oynadığı filmler de genelde oldukça dar bütçeli macera filmleridir. Ön plana çıkması, daha bol soyunup sevişmesi “seks furyası”yla oluyor.
Figen Han ilk filmi olan “Killing Caniler Kralı” genç oyuncu adayının kameralara karşı ilk çıkışından başka bir şey değildir. Oyuncu ilk başrolünü 1969’da “Osman Efe”de Hayati Hamzaoğlu ile oynuyor. Sonraki yıllarda Figen Han gerektiğinde soyunan, gerektiğinde Vamp kadın veya saf genç kız olan bir yardımcı oyuncu olarak kalıyor.
1971-1972 yıllarında başrollerin sayısı artmaya başlıyor, Bu rollerin sayısı artınca tiplemelerde çoğalıyor. Tecavüze uğrayan ve öcünü alan bir genç kadın oluyor, tımarhaneden kaçan bir başka kadını canlandırıyor, ya da Uzak Batı’nın bir kovboy kasabasında Red Kit’in başına bela olan bir bar kadınını oynuyor.
Figen Han da erotik film furyasına rahatça katılıyor. Daha önceki filmlerinde kısmen soyunduktan sonra burada da rahatlıkla tümden soyunuyor. İster zengin ve şımarık bir kızı canlandırsın ister iktidarsız bir kocanın eşi olsun, ya da dul bir kadını veya bir kumarbazın eşini canlandırsın onun için fark etmiyor.
Her rolün kadını oluyor Figen Han, fakat fiziksel niteliklerinden dolayı, daha çok erkeklerin başlarını döndüren, soyunmaktan ve çırılçıplak sevişmekten kaçınmayan kadın rollerine uygun düşüyor.

FİLMOGRAFİ
KİLLİNG ANİLERE KARŞI 1967 SY: Çetin İnanç, GY: Ali Uğur, YP: Kartal Film
DÖNÜŞÜ OLMAYAN YOL 1969 SY: Yücel Hekimoğlu, GY: Cengiz Batuhan, YP: Çark Prodüksüyon – Yücel Hekimoğlu
OSMAN EFE 1969 SY: Semih Evin, GY : Orhan Çağman, YP : Roket Film
SEVGİLİ BABAM 1969 Y: Aram Gülyüz, S: Hamdi Değirmencioğlu, GY : Cengiz Tacer, YP : Melek Film – Şahan Haki
UYKUSUZ GECELER 1969 Y: Orhan Aksoy, S: Ahmet Üstel (Kerime Nadir’in bir aynı isimi romanından), GY: Mike Rafaelyan, YP: Erman Film – Hürrem Erman
ADIM BELADIR 1970 SY: Semih Evin, GY: Mehmet Ali Özdemir, YP: Şahin F. – Şahin Koçak
BİR ÇUVAL PARA 1970 BİR ÇUVAL PARA SY: Yücel Uçanoğlu, GY: Dinçer Önal, YP: Topkapı F. – Yaşar Tunalı
CASUS KIRAN/YEDİ CANLI ADAM 1970 Y: Yılmaz Atadeniz, GYi: Ali Yaver, YP: İrfan Film
CİLALI İBO AVRUPADA 1970 SY: Osman Fahir Seden, GY: Necati İlktaç, YP: Kemal F. – Osman Fahir Seden
DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 1970 Y: Aram Gülyüz, S: Ahmet Üstel, GY: Ali Uğur, YP: Hisar F. – Özdemir Birsel
GÜLÜM NURİ 1970 GÜLÜM NURİ (1970) Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan, (Robert Thomas’ın bir sahne oyunundan), Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez, Yapım: Özleyiş Film – Nami Dilbaz
HER GÜNAHA BİR KURŞUN 1970 Senaryo ve Yönetmen: Osman Fahir Seden, Görüntü Yönetmeni: Fevzi Eryılmaz, Yapım: Kemal Film: Osman Fahir Seden
KRALLARIN ÖFKESİ 1970 SY: Yücel Uçanoğlu, GY: Dinçer Önal,YP: Topkapı F./Yaşar Tunalı
MAZİ KALBİMDE YARADIR 1970 SY: Osman Fahir Seden, GY: Necati İlkaç, YP: Kemal F. – Osman Fahir Seden
ÖLÜM FERMANI 1970 Y: Kemal Kan, S: Melih Gülgen, GY: Sertaç Karan, YP: Topkapı F. – Yaşar Tunalı
ŞILLIK 1970 Yönetmen: Aram Gülyüz, Senaryo: Safa Önal Görüntü Yönetmeni: Nedim Akanlar, Yapım: Metro Film – Aram Gülyüz
VUR ÖP OKŞA 1970 SY: Savaş Eşici. GY: Salih Dikişçi, YP: Barış F – Savaş Eşici
BİCİRİK İŞ BAŞINDA 1971 SY: Yılmaz Atadeniz, GY:Yılmaz Ceylan, YP: Karadeniz F.
CİLALI İBO YETİMLER MELEĞİ 1971 Y: Mehmet Dinler, S: Osman F.Seden, GY: Kenan Kurt, Şarkılar: Beyaz Kelebekler, Şükran Ay, Berkant, YP: Kemal F. – Osman F. Seden
ON KÜÇÜK ŞEYTAN 1971 Y:Tunç Başaran, S:Özdemir Birsel (Fransız yazar Paul Berna’nın bir eserinden – 1913-1994),GY: Manesi Filmeridis, YP : Hisar Film/Özdemir Birsel
ÖLDÜREN YUMRUK 1971 SY: Melih Gülgen, GY: Sertaç Karan, YP: Karan F/Sadri Karan
ÖLÜM BANA VIZ GELİR 1971 SY: Çetin İnanç, GY: Rafet Şiriner, YP: Meç F/Işık Toroman, Enver Özer, Çetin İnanç
ÖNCE SEV SONRA ÖLDÜR 1971 Y.Natuk Baytan, S: Bülent Oran, GY: Kaya Ererez, YP: Mine F/Kadri Yurdatap
VURGUNCULAR 1971 SY: Yılmaz Güney, (4) Görüntü Yönetmeni: Gani Turanlı, YP: Güney F/Yılmaz Güney

PORTRE “1” (Nebahat Çehre)

sinemasever | 02 January 2007 15:56

Nebahat ÇEHRE (1943)
Günlerden 30 Ocak yıl 1967, saat 18.30 Yer: İstanbul Hilton Oteli Roof salonu.
Bu bir nikah davetiyesinde yer alan duyuru. Evlenen çift ise; 2004 yılında izlediğimiz “Haziran Gecesi” isimli TV dizisinin “Dr. Kumru” tiplemesiyle sinemaseverlerin karşısına çıkan ve büyük hayranlık uyandıran yılların deneyimli sanatçısı Nebahat Çehre ile, Türk sinemasının Çirkin Kral lakaplı oyuncu-yönetmen-senarist ve yapımcısı Yılmaz Güney.Giresun’un Alucra ilçesinin Mindeval Nahiyesi’nin Köroğlu Köyü’nden Ocak 1943 doğumlu Nebahat Çehre’nin gelinliğini Mualla Özbek dikmiş ve aynı zamanda da nikah şahitliğini yapmış. Adana Yeşilyuva Mahallesi’nin 10 sayılı adresine kayıtlı Yılmaz Pütün’ün (Güney) şahidi ise film yapımcısı Kadri Kesemen.Nebahat Çehre – Yılmaz Güney beraberliği nikahtan 6 sene öncesine dayanır. Yıl 1961, Atıf Yılmaz ve Yılmaz Güney’in ortaklaşa yazdıkları senaryoyu Ümit Utku’nun yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği “Yaban Gülü” filmde Çehre, ilk kez kamera karşısına çıkacaktır. Ancak bu beraberlik, 1964 yılında Yılmaz Güney’den gelen bir film teklifi ile pekişir. Çehre bu üç senelik sinemacılık döneminde 19 filmde oynamış ve artık aranılan ve vazgeçilmez bir oyuncu olmuştur. Yılmaz Güney’in senaryosunu yazdığı ve oynadığı “Kamalı Zeybek” filmi için Güney Nebahat Çehre’ye bu filmde beraber oynamaları için teklifte bulunmuştur. Filmin yapımcısı ve yönetmeni ise Nuri Akıncı.Bu tanışma anını ve sonrasını Nebahat Çehre’nin Ses Mecmuası’da yaptığı söyleşiden, kendi ağzından dinleyelim (okuyalım)…

“Onunla ilk defa bu filmi konuşmak üzere gittiğim Televizyon Film yazıhanesinde tanıştık. Kişiliği beni çok etkiledi, benim yaşadığım çevreden çok farklıydı. O zamanlar ben ondan çok daha meşhurdum, dolayısıyla beni etkileyen tamamen kişiliği oldu. Film boyunca beğenimi, üzerimdeki etkisini çok ortaya koydum. Baktım o da bana cevap veriyor. Saf, temiz bir flört başladı aramızda. Filmin seti için Adana’ya gittik, orada beni annesiyle tanıştırdı. Annesi beni gösterip, ona Kürtçe bir şeyler söyledi. “Ne diyor” dedim, “Bembeyaz, çok güzel bir kız, onu çok beğendim. İnşallah gelinim olur” demiş. Her şey müthiş güzeldi, hayatımın erkeğini bulmuştum, çok mutluydum. Ta ki İstanbul’daki sete bir hanım gelinceye kadar.Yılmaz Güney, “Üç Bilinmeyenli Eşitlik Sistemleri” adlı öyküsünden dolayı Konya’da sürgündedir. İşsizdir, açtır, beş parasızdır. Sonunda bir pavyonda fedai olarak iş bulur. Orada tanıştığı bir konsomatrisle yaşamaya başlar. Bu birliktelikleri İstanbul’a da taşınır. O hanımın adı, Can Ünal’dır.- Evet, meğer o hanımla yaşıyormuş, “karım” falan diye konuşmalar oldu. Bütün hayallerim bir anda yıkıldı, paramparça oldum. Üstüme çok düştü, olayı anlattı, ama ben kabul etmeyip ayrıldım.”Ve devam ediyor Nebahat Çehre konuşmasına:“ – O sırada beni Miami’deki Miss Universe Dünya Güzellik Yarışması’na gönderdiler. 24 Temmuz 1965 gecesi Miami Beach’te muhteşem bir balo yapıldı. Döndüğümde, baktım Yeşilçam’dan yağmur gibi teklif var. Yılmaz Güney’in “Dağların Oğlu”nda oynamaya karar verdim. Yılmaz’la birlikte Adana ve Gaziantep yollarına düştük. Bana ilgisi çok yoğun, zaten çok zarif, çok sıcak, çok sevecen bir adam. Sinemayı, oyunculuğu, kitap okumayı ondan öğrendim. Bir gün bana sette evlenme teklif etti. O hanımla evlenmesinin söz konusu olmadığını, nedenleriyle anlattı. İnandım, Adana’da kendi aramızda nişanlandık, bir yandan da nikah muamelelerine başladık. Gün alacağız, duydum ki, hanım hamile, doğumu da yakın. Yılmaz’a dedim ki “Benimle evlenip, ertesi günü başka bir kadından çocuğun olursa çok yanlış olur.” Doğuma kadar nikah muamelelerini dondurduk. “Elif” adlı çok şeker bir kızı oldu. Paris’e her gittiğimde mutlaka onunla buluşuruz. 1967’de evlendik, 1968’de boşandık” .

Bu çok kısa süren evliliklerinde anlaşmaları söz konusu olamamıştı. Yılmaz Güney deli-dolu, kafasına koyduğunu yapan bir adamdı Nebahat çehre henüz üç beş aylık evli…
Yıl 1967 Atıf Yılmaz “Kozanoğlu” filminin İnönü civarındaki çekimlerini bitirmiş İstanbul’a dönüyorlar. Yolda Yılmaz Güney’in anlattığı bir olayı Atıf Yılmaz, anılarında şöyle anlatmakta:

FİLMLERİMİZ “8” (Büyük Adam Küçük Aşk)

sinemasever | 01 January 2007 13:44

“kaynak gösterilmeden yapılan alıntı, emeğe saygısızlıktır”

BÜYÜK ADAM KÜÇÜK AŞK 2001 Senaryo ve Yönetmen : Handan İpekçi, Senaryo Danışmanı: Fehmi Yaşar, Görüntü Yönetmeni : Erdal Kahraman, Müzik: Serdar Yalçın, Mazlum Çimen, Sanat Yönetmeni: Mustafa Ziya Ülkenciler, Natali Yeres, Sanat Yön. Yrd: Selda Ülkenciler, Özgür Selvi, Yasemin Kalaba, Yönetmen Yardımcıları: Peter Racz, Feridun Koç, Pınar Dökmen, Ses Kayıt: Dinos Kittou, Ses Teknisyeni: Nail Yurtsever, Yaylı Grubu: İstanbul Quartet (Düdük: Ertan Tekin, Gitar: Erdinç Şenyaylar, Kanun: Göksel Kartal, Kaval: Turgay Güzelcan, Bas Gitar: Murat Açıkalınyiğit), Konak Vokal: Servet Kocakaya, Maç Anlatıcısı: Levent Özçelik, Ulaşım: Erol Ataç, Harun Gülmez, Selim Ercan, Serkan Topal, Şener Topal, Onur Avcı, Kast Sorumlusu: Zebil Yapım, Miksaj: Thannassis Arvanitis, Kurgu: Nikos Kanakis, Kurgu Ast: Nikos Alpantakis, Yapım: Handan İpekçi, Devamlılık yazmanı: Nursel Doğan, 1. Kamera Ast: Feza Çaldıran, 2.Kamera Ast: Deniz Eyüboğlu, Video Ast: Burak Şenbacak, Boom Operatörü: Glorgos Vassillou, Marangozlar: Ali Rıza Altınkek, Hayati Gülbahar, Cemal Ergiz, Boyacılar: Bektaş İldem, Kenan Sarıtaş, Iiık Şefi: Günce Özberk, Işık Yard: Emre Onat, Kaan Korkmaz, Statikem Operatörü: Ercan Yılmaz, Kostüm Sorumluları: Ferenc Schöffer, Gyorgy Homonnay, Cem Başeski, Set Amiri: Melih Sezgin, Set Yard: Zafer Yılmaz, Tolga Yarım, Özel Efekt: Ahmet Topal, Makyöz: Öznur Özkan, Kuaför: Dilek Öztürk, Kürtçe Çeviri: Murat Batgl, Kürtçe Hocaları: Murat Batgl, Yıldız Gültekin, Kazım Öz, Nursel Doğan, Müzik Stüdyosu: Sound Stüdyo, Laboratuar: Sklavis Stüdyo-Atina, Negativ Kurgu: Vangelis Gousslas, Renk Düzeltme: Dimitris Kirtakou, Jenerik: Manolis Sakadakis, Yapım Sorumlusu: Şahin Alpaslan, Yapım Yardımcıları: Regina Daranyı, Seyfi Çakır, Bekir Tarık, Ortak Yapımcılar: Nikos Kanakis, Panos Papahadzie, Denes Szekeres, Yeni Yapım Fil ve Reklamcılık Org. San.Tic. Lti. Şti. – Hyperion S.A – Focusfilm (Eurimages ve TC. Kültür Bakanlığı, Yunan Film Merkezi desteğiyle) Gösterime Giriş Tarihi : 19 Kasım 2001